2 Ağustos 2019 Cuma

Struggle

Stanislaw Szukalski
Polonya
1893-1987

Struggle


Polonyalı heykeltıraş Szukalski, henüz tanıdım. Tanımadığımız, bilmediğimiz, görmediğimiz ve duymadığımız ne çok deha var.
Ve bu da böyle olacak. Hep eksik kalacak. Ve tanıdıkça hayret devam edecek!

'Struggle' belgeselinde mavi gözlerle ben buradayım diye naifçe seslenen asi ruh, bu yetenekli eller kendine özgü yazı bile oluşturmuş...resim gibi yazı!

"Tüm bilgileri baş parmağından emmelisin. Kendi kendinden." diyen sanatçı büyüleyici Struggle eseriyle adeta zihnini akıtmış ellere...zihnini ellerinde tutuyor...zihninin hareketlerini uzunca izledim. Ve sanırım benim zihnimde de saklanacaklar klasörüne yerleşti.

Savaş döneminin sıradışı yaşamlarında "Bir cebime Rodin'i diğer cebime Michalengelo'yu koyup güneşe doğru yürüdüm!" diyen Szukalski sen yürü, saygıyla arkandan geliyoruz.


İşte Muhteşem Struggle




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder